Doom Eternal - Multiplayer
Doom Eternal - Multiplayer
Gra
Gry
Recenzje gier

Doom Eternal - Multiplayer

31 Marca 2025

7 min czytania

Udostępnij

Doom Eternal - Multiplayer

Doom Eternal wprowadza nowy, innowacyjny tryb multiplayer znany jako Battle Mode. To unikalne podejście do rozgrywek wieloosobowych, w którym jeden gracz wciela się w rolę potężnego Doom Slayera, a dwóch pozostałych kontroluje demony. Asymetryczna struktura rozgrywki stawia przed uczestnikami różne cele i umiejętności, co czyni każdą potyczkę wyjątkową i pełną emocji.

Spis treści

Wstęp

Artykuł

Doom Eternal - Multiplayer

Czym jest Battle Mode?

Historia powstania Battle Mode

Zasady gry

Interfejs użytkownika

Asymetryczność rozgrywki

Różnorodność map

Wybór demonów

Mechanika przywoływania pomniejszych demonów

Taktyka walki

Upgrade'y i super-bronie

Aktualizacje po premierze

Czym jest Battle Mode?

Battle Mode to jedyny tryb wieloosobowy dostępny w Doom Eternal, zaprojektowany z myślą o intensywnej rywalizacji. W przeciwieństwie do poprzednich odsłon serii, gdzie multiplayer nie zdobył uznania graczy, Battle Mode łączy elementy strategii i współpracy. Rozgrywka odbywa się w trzech rundach:
    1. Celem Slayera jest eliminacja demonów.
    1. Demony muszą zabić Slayera.
Taki układ ról wymaga przemyślanej taktyki oraz koordynacji działań. Czy jesteś gotowy na wyzwanie?
Doom Eternal - Multiplayer

Doom Eternal - Multiplayer

Historia powstania Battle Mode

Battle Mode powstał jako odpowiedź na mieszane reakcje dotyczące multiplayera w Doom (2016). Deweloperzy z id Software postanowili stworzyć coś zupełnie nowego – tryb oparty na asymetrycznej rozgrywce 2v1, który lepiej oddaje ducha serii i jej intensywność.

Zasady gry

Zasady Battle Mode są proste do zrozumienia, ale wymagają dużej precyzji i umiejętności:
    1. Slayer musi polegać na swoich zdolnościach bojowych oraz refleksie, aby przetrwać ataki demonów.
    1. Demony muszą współpracować ze sobą, aby skutecznie wyeliminować swojego przeciwnika.
Kluczowym aspektem strategii dla demonów jest możliwość przywoływania pomniejszych demonów za pomocą jednego przycisku. To znacząco wpływa na przebieg walki. Jeśli Slayer pokona jednego z demonów, ma 20 sekund na pokonanie drugiego. Jeśli mu się to nie uda, poległy gracz odradza się z 50% zdrowia. Taki mechanizm dodaje dodatkową warstwę napięcia do rozgrywki i zmusza graczy do szybkich decyzji.

Interfejs użytkownika

Interfejs Battle Mode został dostosowany do roli gracza w danej rozgrywce. Gracze kontrolujący demony mają na środku ekranu ikony pomniejszych demonów oraz umiejętności postaci po prawej stronie. Dla Slayera interfejs przypomina ten znany z kampanii fabularnej – zawiera ikony broni, amunicji i tarczy oraz prostokąty oznaczające zdrowie zawodników u góry ekranu.
Taka konstrukcja interfejsu pozwala na szybkie podejmowanie decyzji i efektywne zarządzanie zasobami podczas intensywnej akcji.

Asymetryczność rozgrywki

Asymetryczność w Battle Mode sprawia, że gra staje się bardziej dynamiczna i różnorodna. Mimo że Slayer dysponuje potężnymi umiejętnościami bojowymi jako główny bohater serii Doom, działa solo przeciwko dwóm przeciwnikom – demonom. Demony natomiast muszą wykazać się wysokim poziomem koordynacji oraz strategicznego myślenia, aby skutecznie pokonać swojego rywala.
Wprowadzenie elementów PvE (gracz kontra otoczenie), takich jak horda mniejszych wrogów mogących przeszkadzać podczas walki między Slayerem a demonami, dodaje jeszcze więcej głębi do strategii gry. Jakie masz plany na swoją pierwszą bitwę?

Różnorodność map

Battle Mode oferuje różnorodne mapy zaprojektowane specjalnie dla tego trybu gry. Każda mapa ma swoje unikalne cechy i układ przestrzenny wpływający na strategię zarówno Slayera jak i demonów:
    1. Niektóre mapy mają wiele zakamarków sprzyjających skradaniu się lub pułapkom ustawionym przez demony.
    1. Inne są bardziej otwarte umożliwiające bezpośrednią konfrontację.

Wybór demonów

Na początku każdej rozgrywki gracze mają możliwość wyboru spośród pięciu różnych demonów:
    1. Revenant: Zwinny demon korzystający z jetpacka.
    1. Mancubus: Potężny wróg zdolny zadawać duże obrażenia w bliskim kontakcie.
    1. Marauder: Demon o wszechstronnych umiejętnościach.
    1. Archville: Demon wspierający innych poprzez przywoływanie mocy.
Różnorodność wyboru pozwala na tworzenie unikalnych strategii dostosowanych do stylu gry każdego uczestnika.

Mechanika przywoływania pomniejszych demonów

Gracze kontrolujący demony mają możliwość przywoływania pomniejszych demonów za pomocą jednego przycisku; te stworzenia odgrywają kluczową rolę w walce poprzez zwiększenie liczby celów dla Slayera oraz pomoc w zadawaniu obrażeń lub zakłócaniu jego ruchu. Pomniejsi demoni mogą również absorbować część ognia przeciwnika lub spowalniać go dzięki swoim zdolnościom specjalnym.

Taktyka walki

W trybie Battle Mode kluczowa staje się taktyka walki zarówno dla Slayera jak i dla demonów:
Slayer ma dostęp do dwóch portali teleportacyjnych umożliwiających szybkie przemieszczanie się po mapie. Jednakże demony mogą ustawiać pułapki wokół tych miejsc co zwiększa ryzyko dla niego samego. Bezpośrednia konfrontacja między Slayerem a demonami często kończy się zwycięstwem tego pierwszego.
Dlatego też demony powinny skupić swoje działania na współpracy oraz wykorzystaniu swoich umiejętności – tylko wtedy będą miały szansę wyrównania szansy przeciwko potężnemu bohaterowi.
Przykładowe taktyki obejmują:
    1. Slayer: Używanie portali teleportacyjnych do szybkiego przemieszczania się między punktami strategicznymi mapy.
    1. Demony: Koordynacja ataków poprzez flankowanie Slayera lub używanie pomniejszych demonów jako zasłonę podczas ataku frontalnego.

Upgrade'y i super-bronie

Pomiędzy rundami gracze mają możliwość wyboru upgrade'ów oraz dodatkowych umiejętności czy super-broni takich jak BFG lub Baron Piekieł dla demonów. Te elementy dodają głębi do rozgrywki i pozwalają dostosować styl gry do aktualnej sytuacji na polu bitwy. Decyzje podejmowane przed rozpoczęciem kolejnej rundy mogą mieć kluczowe znaczenie dla wyniku całego meczu – odpowiedni wybór upgrade'u może przechylić szalę zwycięstwa na stronę jednej drużyny!

Aktualizacje po premierze

Deweloperzy id Software planują systematyczne aktualizacje trybu Battle Mode obejmujące nowe demony oraz mapy po premierze gry 22 listopada 2020 roku na komputery osobiste oraz konsole Xbox One i PS4 (później również Nintendo Switch). Regularne aktualizacje świadczą o ciągłym wsparciu społeczności graczy oraz chęci rozwijania tytułu poprzez nowe treści.
Dzięki tym aktualizacjom gracze będą mieli okazję spróbować nowych strategii związanych z nowymi postaciami czy mapami dostarczającymi świeżych doświadczeń w ramach Doom Eternal multiplayer.

Autor

G

gucio

Troszkę szalony programista, fan gier i trollowania w fpsach

Zobacz kolejny artykuł: Doom Eternal - Wymagania sprzętowe