Dragon Age: Straż Zasłony - Fabuła
Dragon Age: Straż Zasłony - Fabuła
Gra
Gry
Recenzje gier

Dragon Age: Straż Zasłony - Fabuła

31 Marca 2025

6 min czytania

Udostępnij

Dragon Age - Fabuła

Fabuła gry Dragon Age: Straż Zasłony osadzona jest w uniwersum Thedas. Akcja ma miejsce kilka lat po wydarzeniach z Dragon Age: Inkwizycja oraz dodatku Intruz. Głównym antagonistą opowieści jest Solas, znany również jako Fen’Harel. Planuje on zniszczyć Zasłonę — barierę oddzielającą świat Thedas od Pustki. Jego działania mogą prowadzić do katastrofalnych skutków, takich jak przedostanie się demonów oraz elfickich bogów do świata ludzi i innych ras.
Fabuła koncentruje się na postaci Rooka, nowego sojusznika Inkwizycji, który wraz z drużyną stara się powstrzymać Solasa przed realizacją jego niebezpiecznych planów.

Spis treści

Wstęp

Artykuł

Dragon Age - Fabuła

Kluczowe postacie i ich motywacje

Historia Solasa i jego plany

Struktura gry i misje

Misje poboczne

Konsekwencje wyborów gracza

Poszukiwania Fen’Harela

Krytyka dialogów

Obecność Szarych Strażników

Kluczowe postacie i ich motywacje

W centrum fabuły znajduje się Rook — główny protagonista zmuszony do stawienia czoła licznym wyzwaniom i zagrożeniom. Wraz z towarzyszami podejmuje walkę przeciwko pradawnym elfickim magom pragnącym zniszczyć Zasłonę. Drużyna składa się z różnorodnych postaci:
    1. Neve Gallus - elfia czarodziejka
    1. Lucanis Dellamorte - antivański kruk związany z demonem mściwości
    1. Emmrich Volkarin - potężny nekromanta
Każda postać ma swoją unikalną historię i motywacje, co wpływa na interakcje między nimi a Rookiem. Jak różne historie bohaterów kształtują ich relacje?
Dragon Age: Straż Zasłony - Fabuła

Dragon Age: Straż Zasłony - Fabuła

Historia Solasa i jego plany

Solas w przeszłości dopuścił się aktu zemsty na Evanuris — elfickim panteonie bóstw. Stworzył Zasłonę jako sposób na odgrodzenie tych potężnych magów od rzeczywistego świata. Wbrew powszechnym przekonaniom elfickie bóstwa nie były prawdziwymi bogami. Były wysoko utalentowanymi istotami magicznymi kontrolującymi elfy.
Działania Solasa miały katastrofalne skutki dla całego świata Thedas oraz dla samych elfów, które straciły większość swoich mocy. W miarę rozwoju fabuły gracze będą świadkami napięć i konfliktów wynikających z prób powstrzymania Solasa przed dokończeniem jego planu destrukcji Zasłony.

Struktura gry i misje

Gra nie oferuje otwartego świata takiego jak w poprzednich odsłonach serii. Zamiast tego opiera się na bardziej liniowych misjach. Protagonista i jego towarzysze rozpoczynają swoje zadania bezpośrednio ze swojej bazy zwanej Latarnią Morską. Lokacje zaprojektowane są jako kompaktowe "huby", gdzie gracze mogą zboczyć z głównej ścieżki w celu wykonania misji pobocznych lub rozwijania relacji z towarzyszami.
Fabuła rozwija się poprzez różnorodne zadania obejmujące zarówno walki z przeciwnikami, jak i interakcje między postaciami oraz odkrywanie ich historii osobistych.

Misje poboczne

Misje poboczne mają kluczowe znaczenie dla rozwoju fabuły oraz relacji między postaciami. Gracze będą mieli okazję zgłębiać historie swoich towarzyszy oraz odkrywać sekrety związane ze światem Thedas poprzez dodatkowe zadania.

Konsekwencje wyborów gracza

Gra prowadzi do różnych zakończeń zależnych od wyborów dokonanych przez gracza podczas rozgrywki. Ostateczne decyzje Rooka oraz interakcje z innymi postaciami wpłyną na zakończenie historii oraz dalsze losy kontynentu Thedas. Narracja obiecuje być skomplikowana i pełna emocji, gdzie każdy wybór ma znaczenie.

Poszukiwania Fen’Harela

Rook wraz ze swoją drużyną poszukuje Fen’Harela — mistycznej istoty odpowiedzialnej za los elfów. Jego plany naprawienia błędów przeszłości prowadzą do uwolnienia dwóch elfickich bóstw: Elgar’nana i Ghilan’nain, co wywołuje chaos w całym świecie Thedas.
Te działania stanowią centralny punkt konfliktu w grze. Rook musi zebrać drużynę by powstrzymać elfickich bogów przed przejęciem kontroli nad światem.

Obecność Szarych Strażników

W fabule pojawią się również Szary Strażnicy odgrywający istotną rolę. Ich historia oraz związki z innymi postaciami wpłyną na przebieg wydarzeń gry dodając głębokości narracji poprzez ukazanie trudności związanych ze strażą nad bezpieczeństwem kontynentu Thedas.

Autor

remik

Pasjonat historii, czołgów, dobrej książki i słabych gier