
Gra
Gry
Recenzje gier
Life is Strange: Double Exposure – Recenzja
12 Maja 2025
•
4 min czytania
•
Udostępnij
Life is Strange: Double Exposure – Recenzja
Dzisiaj opowiem Ci o Life is Strange: Double Exposure. To kontynuacja kultowej serii gier przygodowych, na którą wielu z nas czekało prawie dziesięć lat. To naprawdę ekscytujące, bo znów możemy zanurzyć się w emocjonującą historię, która łączy interaktywną fabułę z mechanikami manipulacji czasem. Gra powstała w studiu Deck Nine i została wydana przez Square Enix w 2024 roku. Zobaczmy, co nowego przynosi ta odsłona i jak wpływa na Twoje doświadczenia!
Spis treści
Wstęp
Artykuł
Life is Strange: Double Exposure – Recenzja
Oczekiwania i kontekst
Nowa fabuła i postacie
Mechanika gry i narracja
Wzrost postaci Max
Muzyka i atmosfera
Krytyka gameplayu
Oczekiwania i kontekst
Pewnie pamiętasz Max Caulfield, prawda? Fani serii mieli ogromne nadzieje na jej powrót do świata pełnego emocji oraz trudnych wyborów moralnych. W Double Exposure Max wraca jako młoda dorosła wykładowczyni na Uniwersytecie Caledon. Jej przeszłość, w tym traumy związane z wydarzeniami z pierwszej części gry oraz relacja z Chloe Price, mają duży wpływ na jej obecne życie.
Max nie jest już tą niepewną nastolatką sprzed lat. Jej rozwój osobisty i zawodowy stanowi kluczowy element narracji. Możesz obserwować jej walkę o odnalezienie miejsca w świecie akademickim oraz zmagań ze wspomnieniami traumatycznych wydarzeń. Czy to brzmi znajomo?

Life is Strange: Double Exposure – Recenzja
Nowa fabuła i postacie
W Double Exposure akcja przenosi się w nowe rejony. Nie skupiamy się już na Chloe ani Arcadia Bay. Zamiast tego poznajemy nową postać – Safi, bliską przyjaciółkę Max. Jej tragiczna śmierć staje się punktem zwrotnym fabuły, zmuszając Max do ponownego użycia swoich mocy manipulacji czasem.
Relacja między Max a Safi dodaje głębi emocjonalnej całej opowieści. Nowe wyzwania związane ze stratą bliskiej osoby sprawiają, że musisz zmierzyć się z konsekwencjami decyzji podejmowanych przez bohaterkę oraz odkrywać różnorodne odcienie traumy wynikające ze straty przyjaciela.
Mechanika gry i narracja
Max znów zaczyna manipulować czasem. Jednak tym razem zdaje sobie sprawę z konsekwencji swoich działań bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. W Double Exposure zamiast cofania czasu skaczesz między dwiema alternatywnymi wersjami rzeczywistości. To rozwiązanie nadaje grze świeżości!
Przeskakiwanie między liniami czasowymi może być interesujące dla Ciebie jako gracza szukającego nowych doświadczeń. Nie współgra jednak tak płynnie jak cofanie czasu znane z „jedynki”. Różnice wynikające ze wyboru zakończenia są głównie kosmetyczne. To może rozczarować fanów Chloe Price oczekujących większych zmian czy konsekwencji decyzji podczas zabawy.
Mimo to narracja pozostaje angażująca dzięki dobrze skonstruowanym bohaterom oraz emocjonalnym wątkom poruszanym podczas gry.
Wzrost postaci Max
Max jako „młoda dorosła” wyrobiła sobie charakter wystarczająco silny, by udźwignąć całą opowieść bez pomocy Chloe Price. Ewolucja ta jest widoczna zarówno poprzez dialogi, jak i interakcje społeczne prowadzone na Uniwersytecie Caledon.
Jej nowe relacje pokazują dążenie do stabilizacji życiowej po burzliwych latach młodzieńczych przeżyć. Głos Hannah Telle odgrywającej rolę Max uległ poprawie przez lata. Stał się bardziej charyzmatyczny i pewny siebie, co pozytywnie wpływa na odbiór postaci przez graczy.
Można dostrzec subtelniejsze niuanse emocjonalne podczas interakcji między bohaterkami a innymi postaciami drugoplanowymi.
Muzyka i atmosfera
Muzyka w grze odgrywa kluczową rolę podobnie jak we wcześniejszych częściach serii. Refleksja w malowniczej scenerii połączona ze starannie dobranymi utworami muzycznymi tworzy niezapomniane doświadczenie dla Ciebie jako gracza.
Ścieżka dźwiękowa składa się zarówno z oryginalnych kompozycji, jak również utworów znanych artystów. Wzmacnia ona emocjonalny ładunek fabuły oraz podkreśla kluczowe momenty narracyjne.
Atmosfera gry jest intensywna dzięki umiejętności budowania napięcia za pomocą muzyki. Każdy Twój wybór ma swoje echo poprzez odpowiednio dobraną ścieżkę dźwiękową, co czyni każdą scenę jeszcze bardziej pamiętną.
Krytyka gameplayu
Mimo wielu mocnych stron gra wymaga krytycznej analizy pod kątem implementacji mechanik rozgrywkowych. Przeskakiwanie między liniami czasowymi, choć intrygujące, nie zawsze działa płynnie tak jak cofanie czasu znane nam wcześniej z „jedynki”.
Deweloperzy muszą znaleźć równowagę między innowacyjnością a zachowaniem tego, co sprawdziło się wcześniej aby utrzymać zainteresowanie zarówno starych fanów, jak również nowych graczy pragnących odkrywać świat Life is Strange po raz pierwszy.
Krytycy wskazują także na potrzebę lepszego dopracowania systemu wyborów moralnych. Mogłyby one mieć większy wpływ na przebieg historii lub zakończenie gry. Takie podejście mogłoby zwiększyć regrywalność tytułu oraz zaangażowanie użytkowników chcących eksplorować różnorodne ścieżki fabularne dostępne podczas zabawy.
Zobacz kolejny artykuł: Borderlands 4 - Nowa odsłona popularnej serii
Autor
gucio
Troszkę szalony programista, fan gier i trollowania w fpsach
Zobacz kolejny artykuł: Borderlands 4 - Nowa odsłona popularnej serii
Autor
gucio
Troszkę szalony programista, fan gier i trollowania w fpsach
Spis treści
Wstęp
Artykuł
Life is Strange: Double Exposure – Recenzja
Oczekiwania i kontekst
Nowa fabuła i postacie
Mechanika gry i narracja
Wzrost postaci Max
Muzyka i atmosfera
Krytyka gameplayu