
Gra
Gry
Recenzje gier
Atomic Heart: Enchantment Under the Sea - Recenzja
27 Kwietnia 2025
•
4 min czytania
•
Udostępnij
Atomic Heart: Enchantment Under the Sea - Recenzja
Dzisiaj opowiem o grze Atomic Heart, stworzonej przez rosyjskie studio Mundfish. To naprawdę ciekawa mieszanka strzelanek, RPG i przygodówek, osadzona w alternatywnej rzeczywistości Związku Radzieckiego. W marcu 2023 roku premierę miało trzecie DLC zatytułowane Enchantment Under the Sea. Przenosi nas ono do podwodnego kompleksu Neptune, wprowadzając nowe lokacje oraz postacie. Brzmi intrygująco, prawda? Przyjrzyjmy się temu rozszerzeniu bliżej!
Spis treści
Wstęp
Artykuł
Atomic Heart: Enchantment Under the Sea - Recenzja
Nowe Lokacje
Główny Bohater
Nowe bronie i umiejętności
Nowi przeciwnicy
Estetyka i tempo gry
Nowe Lokacje
DLC Enchantment Under the Sea zabiera nas do tajemniczego kompleksu Neptune, który przypomina podwodne miasta z serii BioShock. Choć sceneria jest fascynująca, lokacje są raczej korytarzowe niż otwarte. Około 70% mapy to zamknięte przestrzenie. Może to rozczarować tych, którzy liczą na swobodną eksplorację.
Z drugiej strony, liniowa akcja sprzyja intensywnym starciom bez zbędnych przestojów. Jednak poszukiwacze sekretów mogą poczuć się lekko sfrustrowani.
Wizualnie kompleks Neptune robi wrażenie — od neonowych korytarzy po mroczne laboratoria. Każde miejsce ma swój unikalny charakter. Niestety powtarzalność niektórych elementów architektonicznych może prowadzić do monotonii podczas dłuższych sesji gry.

Atomic Heart: Enchantment Under the Sea - Recenzja
Główny Bohater
W DLC Major Siergiej Nieczajew nie jest już sam. Jego żona Ekaterina dodaje nową warstwę fabularną oraz humorystyczne interakcje między postaciami. Ich dialogi pełne są kontrastów. Ekaterina często komentuje absurdalne sytuacje z dystansem, co nadaje głębi ich relacji.
Na przykład w jednej scenie sprzeczają się o strategię walki. Ekaterina sugeruje mniej konfrontacyjne metody niż brutalna siła Majora. Dzięki nowej postaci gracze mogą obserwować rozwój relacji między Majorem a Ekateriną poprzez wspólne przeżycia oraz wyzwania stawiane im przez otoczenie.
Takie interakcje zwiększają zaangażowanie w historię oraz pozwalają lepiej zrozumieć dynamikę pomiędzy postaciami.
Nasz receznję podstawowej wersji znajdziesz tutaj - Atomic Heart - Recenzja
Nowe bronie i umiejętności
DLC wnosi kilka nowych broni:
- Młot Grom: Potężny atak zużywający energię (około 50 jednostek na cios). Idealny do walki wręcz przeciwko silniejszym przeciwnikom czy minibossom.
- Dubeltówka KM-4 Kuźmicz: Oferuje wysoką celność przy dużej sile ognia (do 120 punktów obrażeń na strzał).
Te nowości wzbogacają arsenał gracza o nowe taktyczne możliwości.
Major zdobywa także nowe umiejętności polimerowe, takie jak Żar, które umożliwiają ataki ogniem (zadając średnio 30 punktów obrażeń). Zmiany te są ciekawe i dobrze zbalansowane. Gracze mogą dostosować swój styl gry do własnych preferencji poprzez wybór odpowiednich broni oraz umiejętności pasujących do strategii walki.
Jednak mimo tych innowacji brak rewolucyjnych zmian w mechanice rozgrywki sprawia, że wiele nowych elementów zdaje się być jedynie ewolucją już istniejących pomysłów.
Nowi przeciwnicy
W dodatku pojawiają się nowe odmiany robotów amfibijnych oraz krabopodobnych stworzeń stanowiących wyzwanie dla graczy:
- Jeden z większych przedstawicieli pełni rolę minibossa o nazwie "Kraken".
- Musisz zastosować specyficzne strategie walki ze względu na jego unikalne ataki obszarowe.
Ich obecność sprawia, że walka staje się bardziej dynamiczna. Jednak mechanika walki nadal boryka się z problemami takimi jak blokowanie przez przeciwników po powaleniu gracza. To prowadzi do frustracji związanej z brakiem możliwości szybkiego powrotu do akcji podczas intensywnych starć.
Różnorodność przeciwników wymusza większą strategię od graczy. Muszą oni dostosowywać swoje podejście zależnie od rodzaju napotkanego zagrożenia — co może być zarówno ekscytujące, jak i wymagające dużej precyzji reakcji.
Estetyka i tempo gry
Podmorskie lokacje w Enchantment Under the Sea zachwycają wizualnie dzięki neonowym kolorom oraz surrealistycznym elementom designu. Niemniej jednak ich powtarzalność może wpłynąć negatywnie na odbiór całościowej estetyki gry. Wiele korytarzy wygląda podobnie pod względem tekstur czy układania obiektów — co może prowadzić do uczucia monotonii u osób spędzających dłużej czas w Neptune.
Mimo to DLC utrzymuje dobre tempo rozgrywki — większość misji trwa średnio około 30 minut każda — co sprawia, że gracze pozostają zaangażowani przez cały czas spędzony w tym świecie. Intensywna akcja przeplata się ze spokojniejszymi momentami eksploracyjnymi lub dialogowymi między postaciami głównymi.
Estetyka podmorskich scenerii przyciąga uwagę swoją różnorodnością kolorystyczną oraz detalicznością projektowanych środowisk. Jednak dla tych oczekujących głębszych zmian wizualnych lub innowacyjnych konceptualizacji poziom ten może okazać się niewystarczający wobec rosnących oczekiwań społeczności gamingowej.
Zobacz kolejny artykuł: Darkest Dungeon II: Inhuman Bondage - Recenzja
Autor
gucio
Troszkę szalony programista, fan gier i trollowania w fpsach
Zobacz kolejny artykuł: Darkest Dungeon II: Inhuman Bondage - Recenzja
Autor
gucio
Troszkę szalony programista, fan gier i trollowania w fpsach
Spis treści
Wstęp
Artykuł
Atomic Heart: Enchantment Under the Sea - Recenzja
Nowe Lokacje
Główny Bohater
Nowe bronie i umiejętności
Nowi przeciwnicy
Estetyka i tempo gry