Final Fantasy VII Rebirth - Kilka informacji
Final Fantasy VII Rebirth - Kilka informacji
Gra
Gry
Recenzje gier

Final Fantasy VII Rebirth - Kilka informacji

27 Kwietnia 2025

5 min czytania

Udostępnij

Final Fantasy VII Rebirth - kilka informacji

Final Fantasy VII Rebirth to druga część remake'u kultowego oryginału, która naprawdę potrafi zaskoczyć. Przenosi nas do otwartego świata pełnego różnorodnych aktywności oraz rozbudowanej fabuły. Stworzona przez zespół pod przewodnictwem Yoshinori Kitase i Tetsuya Nomura, gra zachwyca zarówno weteranów serii, jak i nowych graczy. Zastanawiałeś się kiedyś, co sprawia, że ta gra jest tak wyjątkowa? Przyjrzyjmy się kluczowym elementom gry oraz jej mechanikom.

Spis treści

Wstęp

Artykuł

Final Fantasy VII Rebirth - kilka informacji

Czas ukończenia Gry

Ocena gry

Lokacje i fabuła

Grasslands

Mechanika relacji

System walki

Limit Breaki

Różnorodność aktywności

Queen's Blood

Wyzwania i poziom trudności

Dodatkowa zawartość

Czas ukończenia Gry

Ukończenie Final Fantasy VII Rebirth zajęło mi 144 godziny. To naprawdę sporo czasu na eksplorację otwartego świata, realizację zadań pobocznych oraz mini gier. Dla porównania, średni czas ukończenia gier RPG wynosi zazwyczaj 40-60 godzin. Ten tytuł wyróżnia się znacząco pod tym względem. A Ty? Jak długo spędziłbyś na maksymalizowaniu swojego doświadczenia? Niektórzy gracze mogą nawet przekroczyć 200 godzin!
Final Fantasy VII Rebirth - Kilka informacji

Final Fantasy VII Rebirth - Kilka informacji

Ocena gry

Moim zdaniem Final Fantasy VII Rebirth to prawdziwy diament, choć ma swoje rysy. Uważam go za potencjalną grę roku 2024 oraz jeden z najlepszych tytułów, w jakie grałem od lat. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom mechanicznym oraz głęboko przemyślanej fabule może być uznawana za przełomową produkcję.
Dla fanów franczyzy to pozycja obowiązkowa. Dla nowych graczy to pełna chaosu jazda fabularna z niesamowitymi walkami i odrobiną "japońszczyzny". Gra łączy elementy RPG (złożony system rozwoju postaci), akcji (dynamiczne starcia) oraz strategii (planowanie taktyki). To wszystko czyni ją wyjątkową.

Lokacje i fabuła

Historia gry zaczyna się w KALM, miasteczku blisko Midgar, które pełni rolę tutorialu. Tam uczysz się podstawowych mechanik takich jak interakcje z postaciami oraz system walki. KALM stanowi wprowadzenie do większego świata gry. Spotykasz różne NPC-y (postacie niezależne), którzy dodają kolorytu fabule poprzez swoje unikalne historie i zadania poboczne.

Grasslands

Pierwsza lokacja otwartego świata Grasslands, zgodna z oryginałem, jest doskonałym punktem wyjścia do dalszej eksploracji terenu oraz angażowania się w różnorodne aktywności związane ze światem gry. To tutaj odkrywasz pierwsze potyczki z przeciwnikami – standardowymi potworami takimi jak Gobliny czy Wolfy – a także bierzesz udział w zadaniach pobocznych związanych ze zbieraniem surowców czy poszukiwaniu skarbów ukrytych przez dawnych podróżników.

Mechanika relacji

W KALM poznajesz pierwszą mechanikę dotyczącą relacji między członkami drużyny. Twoje odpowiedzi podczas dialogów wpływają na te relacje. Decyzje te mogą prowadzić do różnych zakończeń lub wydarzeń fabularnych później w grze (np., możliwość randki w Gold Saucer). Ta interaktywność sprawia, że czujesz się bardziej zaangażowany emocjonalnie — każda decyzja ma znaczenie dla dalszego przebiegu historii.

System walki

W grze występują różne typy materii, które rozszerzają zdolności postaci:
    1. Czerwona materia odpowiada za ofensywne zaklęcia takie jak Fire czy Ice.
    1. Zielona materia wspiera drużynę poprzez leczenie lub buffowanie statystyk.
    1. Niebieska materia pozwala na korzystanie ze specjalnych umiejętności bojowych połączonych z innymi rodzajami materii.
Kluczowym elementem walki jest żółta materia ASSESS, która odkrywa słabości przeciwników. Wiedza ta jest niezbędna do opracowania skutecznej taktyki przeciwko bossom takim jak Ifrit czy Bahamut.

Limit Breaki

Postacie mają limit breaki znane z oryginału. Jednakże w Rebirth dodano nowe mechaniki takie jak ataki łączone pomiędzy członkami drużyny — co zwiększa dynamikę starć oraz strategiczny wymiar walki! Na przykład połączenie limit breaka Clouda ze zdolnością Aerith może stworzyć potężny atak obszarowy o wysokim obrazie krytycznym!

Różnorodność aktywności

Gra oferuje niezwykle szeroki wachlarz aktywności: od questów po mini gry takie jak obrona Fort Condor czy wyścigi Chocobo — każda mini gra została stworzona tak dobrze technicznie, że mogłaby funkcjonować jako samodzielny tytuł indie! Naliczono co najmniej kilkanaście mini gier:
  1. Obrona Fort Condor: Strategiczna gra wymagająca planowania ruchów jednostek.
  1. Pływanie na delfinie: Interaktywna zabawa polegająca na sterowaniu delfinem przez przeszkody.
  1. Tower-defense: Obalenie King-Flana wymaga budowy efektywnej obrony przed falami przeciwników.
  1. Gra sportowa Red XIII: Mini gra sportowa przypominająca piłkę nożną.
  1. Battle Colosseum: Walki poligonowe przypominające klasyczne starcia.
  1. Wyścigi Chocobo: Klasyczna rywalizacja znana fanom serii!
Każda mini-gra posiada swoje unikalne zasady oraz nagrody za osiągnięcia!

Queen's Blood

Queen's Blood, karcianka dostępna jako osobny tryb rozgrywki, daje możliwość zbierania kart — około 150 kart do zdobycia! Rozgrywka jest dynamiczna a turnieje odbywane są regularnie we wszystkich lokalizacjach gry, co dodaje element rywalizacji między graczami a ich społecznością online.

Wyzwania i poziom trudności

Do zaliczenia podstawowych wyzwań niektórych gier wystarczy wykręcić mierny wynik by kontynuować dalej. Jednak dla zdobycia wszystkich nagród będziesz musiał srogo namęczyć! Ostatni boss karciany potrafił naprawdę zmusić mnie do myślenia nad strategią gdy okazało się, że jego talia była skonstruowana tak aby neutralizować moje ulubione karty!

Dodatkowa zawartość

Po ukończeniu głównych misji czekają dodatkowe rozdziały dostępne tylko dla tych, którzy zdecydują się spróbować swoich sił na hard mode! Nowe nagrody za pokonywanie trudniejszych wyzwań zwiększają regrywalność tytułu dając szansę powrotu do już poznanego świata aby odkrywać nowe tajemnice!

Autor

gucio

Troszkę szalony programista, fan gier i trollowania w fpsach

Zobacz kolejny artykuł: Recenzja Marvel's Spider-Man 2