The Last of Us HBO - Porównanie z grą
The Last of Us HBO - Porównanie z grą
Gra
Rozrywka
Filmy i seriale

The Last of Us HBO - Porównanie z grą

4 Sierpnia 2025

4 min czytania

Udostępnij

The Last of Us HBO - Porównanie z grą

Pewnie słyszałeś o serialu The Last of Us od HBO, który zadebiutował w 2023 roku. To jedna z najbardziej oczekiwanych adaptacji gier wideo, wzbudzająca ogromne emocje. Serial, oparty na kultowej grze stworzonej przez Naughty Dog, zdobył uznanie zarówno krytyków, jak i widzów. Osiągnął średnią ocenę 95% na Rotten Tomatoes. W tym artykule przyjrzymy się, jak serial wypada w porównaniu do oryginalnej gry. Zwrócimy uwagę na to, co jest wierne pierwowzorowi, a co się zmieniło.

Spis treści

Wstęp

Artykuł

The Last of Us HBO - Porównanie z grą

Wierność oryginałowi

Zachowanie ducha gry

Subtelne odniesienia

Różnice w narracji

Rozbudowa postaci

Tempo narracji

Epidemia i jej skutki

Interakcje między bohaterami

Chemia Joela i Ellie

Wysoka jakość produkcji

Budżet i wykonanie

Oczekiwania na przyszłość

Ciekawość co do kolejnych odcinków

Wierność oryginałowi

The Last of Us HBO - Porównanie z grą

The Last of Us HBO - Porównanie z grą

Zachowanie ducha gry

Jednym z największych atutów tego serialu jest umiejętność oddania ducha oryginału. Neil Druckmann, twórca gry, oraz Craig Mazin, showrunner serialu, zadbali o to, by widzowie mogli poczuć się jak w grze. Kluczowe momenty fabularne przeniesiono na ekran z dbałością o detale.
Fani mogą dostrzegać znajome sceny i postaci takie jak Joel czy Ellie. Na przykład scena śmierci Sary została wiernie odwzorowana w pierwszym odcinku i wywołuje silne emocje u widzów.

Subtelne odniesienia

W serialu znajdziesz mnóstwo wizualnych cytatów oraz odniesień do gry. Detale takie jak:
    1. strój Sary (bluzka w kwiaty)
    1. charakterystyczna sceneria
są żywcem wyciągnięte z produkcji Naughty Dog. Te subtelności nie tylko cieszą oko zapalonych fanów. Budują także most między dwoma mediami – grą a serialem. Przykładowo sposób przedstawienia świata po apokalipsie przypomina estetykę gier i podkreśla atmosferę zagrożenia oraz beznadziei.

Różnice w narracji

Rozbudowa postaci

Serial poświęca więcej czasu na rozwijanie postaci Joela i Ellie niż gra. Dzięki temu masz szansę lepiej poznać ich codzienne życie przed apokalipsą oraz zobaczyć głębsze relacje rodzinne.
Na przykład pierwsze odcinki ukazują interakcje Joela z córką Sarą oraz jego trudności związane ze stratą bliskich osób. Te elementy dodają kontekstu dla późniejszych decyzji bohatera.

Tempo narracji

W przeciwieństwie do dynamicznego tempa gry, które często koncentruje się na akcji i walce o przetrwanie, serial stawia na wolniejsze tempo narracyjne. To umożliwia bardziej szczegółowe eksplorowanie emocjonalnych aspektów postaci oraz ich interakcji.
Takie podejście sprawia, że możesz bardziej identyfikować się z bohaterami. Przykładem może być scena rozmowy Joela i Ellie podczas podróży samochodem. Dialogi te są pełne napięcia emocjonalnego.
do fabuły

Epidemia i jej skutki

Pierwszy odcinek zaczyna się od programu telewizyjnego omawiającego zagrożenia związane z wirusami. To nietypowy sposób rozpoczęcia opowieści o apokalipsie zombie. Taki zabieg nadaje kontekst wydarzeniom przedstawionym później. Pokazuje również naukową stronę katastrofy zamiast skupiać się jedynie na brutalnych konsekwencjach epidemii spowodowanej przez grzyb Cordyceps.
Dodatkowo ten początkowy segment pozwala ci lepiej wczuć się w atmosferę grozy panującą w świecie przedstawionym.

Interakcje między bohaterami

Chemia Joela i Ellie

Na początku serii Joel (Pedro Pascal) i Ellie (Bella Ramsey) dopiero zaczynają swoją wspólną podróż. Ich interakcje są jeszcze ograniczone. Jednak już teraz możesz dostrzec potencjał tej pary aktorskiej.
Obaj aktorzy wnosi swoje unikalne cechy osobowościowe do ról:
    1. Pedro Pascal emanuje charyzmą jako twardziel zmuszony do ochrony młodszej towarzyszki życia.
    1. Bella Ramsey doskonale oddaje niewinność połączoną ze sprzeciwem wobec brutalności otaczającego świata.

Wysoka jakość produkcji

Budżet i wykonanie

HBO znane jest ze swojej wysokiej jakości produkcji. Inwestycja finansowa przeznaczona dla The Last of Us przekłada się bezpośrednio na efekty wizualne oraz dźwiękowe tego projektu. Doniesienia mówią o budżecie wynoszącym około 10 milionów dolarów za każdy odcinek!
Muzyka znana z gry doskonale komponuje się ze scenariuszem serialowym. Kompozycja Gustavo Santaolalla podkreśla dramatyzm sytuacji bohaterów oraz buduje napięcie podczas kluczowych momentów akcji.

Ciekawość co do kolejnych odcinków

Z każdym kolejnym odcinkiem rośnie ciekawość dotycząca dalszego rozwoju historii Joela i Ellie oraz sposobu adaptacji kolejnych fragmentów fabularnych znanych fanom gry. Wiele wskazuje na to, że historia będzie obejmować również kontrowersyjny drugi sezon bazujący na sequelu „The Last of Us Part II”.
Po pozytywnych recenzjach krytyków istnieje duża szansa na to, że The Last of Us HBO stanie się jednym z najważniejszych wydarzeń telewizyjnych ostatnich lat.

Autor

G

gucio

Troszkę szalony programista, fan gier i trollowania w fpsach